Friday, 17 February 2012

Untuk isteri tersayang............ Dari suami tercinta..............

 

1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.
2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
 Kate ina: Rajin2lah wat2 air n masak2 utk cik abg ehh?..

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
Kate ina: Wajiblaa tunaikan andai cik abg yg mtk ye x?kalo bkn asben jgn nk layan, sy siku pale bru taw!! dosa 2
 
4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”. 
Kate ina: Hamil 2impian setiap wanita :) syukur sy sudaa merasa utk ke2 kali nya

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
Kate ina: InsyaAllah same2 kite didik ank2 ke jln yang diredhai... xpyah laa d buka cite keburukan suami pd umum, kalo nk cite sgt, cite yg baik2 je ehh?bio org mluwat ngn ko, hahah

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
Kate ina: Bersama- sama kita berusaha hanya utk menggembirakan hati suami sendiri :)

7) “Apabila meninggal dunia seorang isteri dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.
Kate ina: Sy mmg nak masuk syurga, korang xnak ke? ngeee 
 
Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"...
 Kate ina: Hidup berumahtangga ni penuh ngan ujian dan dugaan... Semoga suami & isteri dapat bersama- sama menjaga keharmonian dan kebahagiaan.. yang penting ksg syg dan kepercayaan yg dibina perlu sentiasa ada..n buat isteri2 belajarlah taat pada perintah suami selagi ianya tidak melanggar syariat dan undang2 Islam.. :)

Mode ina: sgt bahagia d samping suami & anak tercinta, heheh...
rindu sudaa terubat, en.asben ade depan mate(tp jap je ok, sbb 2laa mengade lebey)
jgn muntah yerr, hahah

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

12 comments:

Yana Libra said...

Bestlah dah kawen..leh kumpul pahala banyak2..saya ni wat kumpul dosa je..huhu~~

insya'Allah saya bernazar nak berubah sepenuhnya lepas kawin..doakan saya :)

M@W@R Q@SeH said...

thanks share info ni...andai suatu masa nanti di beri kesempatan bergelar seorang isteri insyaAllah akan dilaksanakan tggjwb dgn ikhlas & taat kpd suami...

Aida Omar said...

perkahwinan lesen untuk wanita ke syurga yang dia sendiri boleh pilih yang mana nak masuk :) wah!! bestnye..

Princess Nusy said...

bahagianye tgk org dah kawen ni..nusy pun xlama lg kot nk kawen..hehe..doa2kan ek akak..moge akak bahagia sokmo..=)

uNa said...

hehe..br lps buat air kopi utk suami..jap td ada gak suami ckp psl buat air utk suami,lbh baik dr puase..

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@yana libra:

insyaAllah yunk..sape xmo jd isteri yg terbaik d sisi suami & Allah s.w.t kn?

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@nusy:

hihi insyaAllah dek, jodoh ade da 2 tggu mse seswai jer :) tq yer doakan akk, akk doakan nusy gak dpermudah n dpercptkan

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@una:

smelaa :) bru sdh wat air milo wpon hby xmntk, bkn ssh pon yex? :)

akuamir said...

waaa.... terbace komen si yana tuh cam best jeh,,haha..

biler la gua mau kahwin nie,, doakan le ngan yang terbaik ye,, hiu hiu

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@aku amir:

jgn riso jodoh amir akn smp jgk, byk2 doa ehh? muge d permudah! :)