Saturday 11 February 2012

HARI VALENTINE / HARI MEMPERINGATI KEKASIH... HARAM UMAT ISLAM MENYAMBUTNYA..!!!!

 
Februari Bulan Cinta???????? huhu ade ke yg sambut Valentines Day ni?.. Tahukah anda kita sbg umat Islam ni haram menyambut Hari Memperingati Kekasih ni?
 


JOM KENAL DENGAN HARI PERAYAAN PUAK PUAK KAFIR INI..

Hari SANTO VALENTINE atau lebih dikenali sebagai
HARI VALENTINE atau HARI MEMPERINGATI KEKASIH.

Satu sambutan tahunan yang diadakan pada 14 Februari untuk meraikan kasih sayang sesama kekasih. Sambutan ini dinamai sempena seorang PAHLAWAN KRISTIAN yang bernama Santo Valentine.

Ia ditubuhkan oleh PAUS GELASIUS I pada tahun 496 M,
tetapi digugurkan dari Takwim Santo Rom Am oleh Paus Paul VI pada tahun 1969.

Menurut tradisi, Hari Valentine merupakan hari bagi para kekasih untuk meluahkan rasa kasih sayang kepada satu sama lain dengan menghadiahkan bunga, menawarkan manis-manisan, dan mengirim kad ucapan.

Sambutan ini mula-mula dikaitkan dengan asmara dalam lingkungan sastera Geoffrey Chaucer pada Kemuncak Zaman Pertengahan apabila mekarnya asmara istana.

Antara lambang-lambang Hari Valentine moden ialah BENTUK HATI, BURUNG MERBUK, MERPATI, ANGSA DAN CUPID YANG BERSAYAP.

NAMPAKKAN? KRISTIAN YANG MULAKAN DAN PERAYAAN INI UNTUK MEREKA YANG BERCOUPLE YANG SEMEMANGNYA HARAM DI SISI AGAMA ISLAM.. LAGILAH DI SISI ALLAH..
 
Sama- samalah kita beringat sesame kita, moge xde laa d kalangan kita umat Islam ni menyambut Hari Valentines ni.. nanti kite smbung lg entry psal ni yerr?hihi...nantikan :)

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

0 comments: