Thursday, 16 February 2012

AYAT AYAT KELAKAR SEPANJANG ZAMAN OLEH SAMY VELLU

Jom kt share kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"


SUMBER DARI: Facebook

Kalo Karam Singh Walia lg best kan?..hihik dgn tgn n cre bcakap 2, kdg2 klako dengar tp pe yang di ckp 2 mmg ade betulnya :) mmg spontaneous

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

14 comments:

fauzuskamaruddin said...

ya ampun sumpah lawakkkkkkkk sgt post samy velu tu tergelak sendirian say

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@fauzuskamaruddin

:D hahah, sy pon kalo bce gelak..mmg die xprasan 2 ayt die kuokan blh wat org senak prot kan? hehe

:: Cik Nur :: said...

hahahaha..mmg lawak..yg kes 'dade' ngan 'dare' tu waktu dgr dlm tb... alahai bahasa...hahaha

misz_eyza said...

hihi tapi oke la sebab dia berusaha jugak nak cakap bahasa melayu walaupun sebutan tatabahasa salah...

Nyue said...

ahahahaah...mmg lawak n kelakar..y roket2 si dia pernah gthu nyue...

mcm2 ragam toll

yana-feehily said...

hahhaa..teruk btl la menteri yg sorg ni..ddk malaysia brapa lama dah ni..bahasa pun tunggang langgang..tau la dia org india..

apa jadahnya pemuda MIC nak terlibat ngan kes arqam..nmpk sgt tak study pasal hal negara..

Fatin Najihah said...

HAHA kelakar >< sakit perut gelak

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@misz eyza:

org india ble ckp melayu mmg cam 2.. ;p

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@nyue:

haha 2lah india la katekan..kbykan sume cam 2

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@yana-feehily:

a'ah psl yg 2 nmpk beno mcm xtaw psl pe kan?..tetibe ckp cam 2

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

@fatin najihah:

2laa, kte ayt die mmg wat org gelak jer

Eika AMD said...

Hahaha! Seriously lawak xD

e-lyana said...

hahaha, aduhhh, kalau dia lagi lah lawak, huhuhuhu