Friday, 30 November 2012

COLLAGEN HERBALICOUS WHITE keluaran JAMU SUSUK DARA


 
TERBARU DARI JAMU SUSUK DARA ,COLLAGEN HERBALICOUS WHITE YANG KAYA DENGAN ASTAXHANTIN DAN VITAMIN C ... PRODUK TERBARU DARI SUSUK DARA NI TURUT MENGANDUNGI CAMPURAN ISTIMEWA:


manjakani
kacip fatimah
habbatus sauda
dan beberapa herba terpilih lain


Selain untuk kecantikkan kulit ia juga berfungsi untuk
mengetatkan dalaman,
menguatkan cengkaman otot vagina
mencegah keputihan
mengencangkan payudara
menaikkan punggung
menyihatkan kuku dan rambut
menguatkan otot sendi
melewatkan penuaan
menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata
menutup liang pori terbuka

*sesuai untuk wanita & remaja
*tidak sesuai untuk ibu mengandung

harga : rm100 / 12 sachet

postage : rm7 sem.msia / rm11 SS

rm100 / 12 sachet


TAHUKAN ANDA APA ITU ASTAXANTHIN???

ASTAXANTHIN merupakan salah satu bahan yang terdapat dalam COLLAGEN HERBALICIOUS WHITE produk rangkaian JAMU SUSUK DARA RESOURCES keluaran AMBAR KASTURI

jom baca fakta mengenai ASTAXANTHIN

APA ITU ASTAXANTHIN ?
Astaxanthin dihasilkan dari microalga Haematococcus Pluvialis. Astaxanthin 550 kali Iebih baik berbanding vitamin E untuk menghapuskan radikal beba
s dalam sel-sel. Astaxanthin juga dapat mengelakkan kerosakan DNA, melambatkan kesan penuaan, anti kanser, anti diabetik dan banyak lagi kebaikan-kebaikan yang sedang dikaji oleh bio-saintis seluruh dunia.

KUASA ASTAXANTHIN
Karotenoid ialah salah satu pigmen yang dihasilkan oleh keadaan semulajadi dunia. Ia adalah pigmen lipid-larut yang dihasilkan daripada warna kuning, oren dan merah seperti warna oren lobak merah, warna merah tomato dan jagung yang berwarna kuning. Kebanyakan karetenoid terkumpul di dalam daun tumbuhan, plankton dan alga.
Setakat ni terdapat lebih kurang 650 jenis karotenoid semulajadi yang telah dikenalpasti. Ia boleh dibahagikan secara umumnya kepada 2 kumpulan iaitu kumpulan karotenoid dan kumpulan xanthophylls. Beta karoten adalah 'wakil' kumpulan karoten yang memberi faedah kepada kesihatan.

Pada tahun 1930, beta-karoten dikenalpasti berupaya bertindak sebagai provitamin A (proses menukar sebahagian beta-karoten kepada vitamin A di dalam badan manusia). Beta-karoten telah disahkan sebagai anti oksida yang kuat pada tahun 1980.
Dalam karotenoid jenis xanthophylls pula, astaxanthin adalah yang paling baik dan berkesan. Sumber terbaik astaxanthin adalah daripada microalga Haematococcus Pluvialis.
Menyedari kehebatannya, formula Dr. Azimuth menggunakan astaxanthin dari sumber ini. Ianya halal, bersih dan diproses secara saintifik, di bawah jenama Dr. Azimuth "Astaxa Bioessence".

Astaxanthin yang Hebat
Astaxanthin berkesan menentang radikat bebas oksigen singlet dan lipoperaoxide dalam sel badan manusia.

Astaxanthin kini diketahui mempunyai keupayaan yang tinggi untuk menghalang tindakbalas radikal bebas oksidasi oksigen singlet yang amat bertoksid kepada sel manusia. Penggunaan astaxanthin boleh menghalang penghasilan lipoperaoxide yang boleh memudaratkan tisu badan.
Astaxanthin mempunyai kesan anti oksida yang paling hebat jika dibandingkan dengan vitamin E atau kumpulan beta karoten yang lain.

Astaxanthin menunjukkan kesan aktiviti anti oksida yang amat tinggi iaitu mencapai 1000 kali lebih tinggi daripada Vitamin E (a-tocopherol) dalam menentang tindakbalas lipid peroxidation (pengeluaran lipoperoxide) di sel mitochondria hati yang disebabkan oleh iron bivalen.

Astaxanthin juga didapati mempunyai kekuatan lebih 100 kali ganda daripada Vitamin E dan sepuluh kali ganda lebih daripada beta-karoten dalam menentang oksidasi oksigen singlet radikal bebas.

Oleh yang demikian bolehlah dibuat kesimpulan bahawa astaxanthin adalah anti oksida yang kuat.

FAEDAH ASTAXANTHIN ::
Apabila astaxanthin dimakan, kita akan memperoleh kesan tindakan vitamin A serentak dengan kesan anti oksida seperti :-

Mengekalkan kenormalan fungsi mata, menghalang rabun malam, mata letih dan lain-lain
Memperkuat membran mucus, berkesan menghalang penyakit berjangkit
Menghalang kulit kering, kedut dan kendur dan anti penuaan (anti ageing)
Memastikan pertumbuhan gigi yang sempurna dan mengekalkan fungsi reproduktif dan lain-lain

Walaupun aktiviti provitamin A yang terdapat pada astaxanthin kurang jika dibandingkan dengan Vitamin A atau beta-karoten, faedah yang terdapat di dalam vitamin A tetap diperolehi dengan selamat tanpa perlu risau kesan negatif disebabkan pengambilan vitamin A yang berlebihan seperti pening kepala, masalah hati, masalah kulit dan sebagainya.

Menghalang Kanser dan Metastasis Dengan Berkesan
Astaxanthin jauh lebih berkesan daripada beta-karoten dalam menghalang kanser dan metastasis.

Penginjesan astaxanthin amat berguna dalam menentang kanser. Kajian yang dijalankan oleh Yishifumi Tomita, pembantu professor di Fakulti Pertanian di Universiti Miyazaki telah mengesahkan perkara ini. Kajian ini mendapati keupayaan astaxanthin menyekat perkembangan sel kanser lebih baik daripada beta karoten.

Menghalang Metastasis barah yang disebabkan tekanan (stress)
Kebelakangan ini, tekanan (stress) telah dikenalpasti sebagai salah satu daripada faktor risiko kanser. Hal ini disebabkan tekanan menghasilkan jumlah oksigen aktif yang tinggi di dalam tubuh badan. Ia juga menggalakkan penghasilan, pembiakkan dan metastasis kanser. Kajian mendapati astaxanthin berupaya mengawal proses ini.

Astaxanthin menentang beberapa jenis kanser dengan berkesan
Selain daripada penemuan yang telah dinyatakan di atas, penyelidikan yang dijalankan oleh Profesor Hoyoku Nishino dari Universiti Perubatan Prefectural mengesahkan bahawa astaxanthin juga berkesan dalam menentang penularan kanser paru-paru, kulit dan neuroblastoma.

Kajian ini juga mendapati risiko kanser kolon juga dapat dikurangkan sehingga separuh dengan pengambilan astaxanthin selama lapan bulan secara berterusan. Selain daripada itu astaxanthin juga didapati berkesan menentang kanser jenis lain seperti kanser mulut, hati dan payu dara.

Menentang Penyakit Diabetes
Kesan penyakit diabetes amat menakutkan. Apabila insulin iaitu sejenis hormon yang dirembeskan oleh pankreas tidak lagi berupaya menjalankan tugasnya dengan berkesan, tubuh badan manusia tidak akan mampu menggunakan sepenuhnya gula yang diambil melalui pemakanan. Hal ini akan menyebabkan kandungan gula berkumpul di dalam darah dan akhirnya menyebabkan diabetes. Penyakit diabetes adalah satu keadaan di mana tahap gula di dalam darah meningkat dengan kroniknya dan kemudian gula mula dikeluarkan daripada tubuh melalui air kencing iaitu kencing manis.

Astaxanthin dapat mengawal diabetis dengan berkesan seperti:
a) Kandungan gula dalam darah telah dapat dikawal dan diseimbangkan ke paras normal
b) Aktiviti enzim anti oksida dapat mengurangkan tekanan terhadap hati
c) Kuantiti lipopreroxide dapat dikurangkan (proses lipoperoxide berkurang)
d) Pengurangan kolesterol dan triglyserid di dalam darah (kurang merosakkan peredaran darah)e) Katarak mata disebabkan kencing manis dapat dihalang dengan ketara.

Astaxanthin yang digabungkan dengan terapi diet mungkin berupaya menentang perkembangan diabetes dengan lebih berkesan.

FAEDAH ASTAXANTHIN
Astaxanthin Menjadikan Kulit Cantik Tanpa Kedut dan Tompok Hitam
Radikal bebas oksigen aktif boleh mendatangkan mudarat kepada kulit. Pendedahan kepada cahaya matahari yang keterlaluan menyebabkan kulit berkedut dan bertompok-tompok hitam. Ini disebabkan cahaya ultra ungu yang terdapat di dalam cahaya matahari menghasilkan jumlah radikal bebas yang banyak pada kulit dan boleh menyebabkan keradangan, kerosakan pada protein yang menyokong kepejalan kulit dan mempercepatkan pengeluaran pigmen melanin yang menyebabkan kulit menjadi bertompok hitam.

Peningkatan umur juga adalah faktor utama menyebabkan kulit berkedut dan bertompok-tompok. Adalah dipercayai bahawa astaxanthin yang dimakan setiap hari akan membolehkan tubuh badan menyingkirkan radikal bebas (oksigen singlet) yang dihasilkan oleh cahaya ultra ungu. Selain daripada itu aktiviti provitamin A astaxanthin juga dipercayai dapat melawan kedutan dan kulit mengendur dengan berkesan. Kesan kulit yang cantik ini juga boleh diperolehi jika astaxanthin disapukan pada bahagian luar kulit. Pengumpulan pigmen yang boleh menyebabkan tompokan hitam pada muka telah terhalang apabila kulit disapukan dengan astaxanthin.

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Monday, 15 October 2012

Testimoni Jamu Pengantin Dara~Keputihan yang melampau

 
 
Testi ini diambil daripada seorang customer saya sendiri....pada mulanya sy xpercaya dengan apa yang saya lihat tetapi ini kenyataan..reka2 cerita


customer mengadu ttg masalah keputihan yang dialami yg agak teruk sehingga kadang- kadang kekuningan dan kehijauan... rasa gatal juge memang tahap mlampau katenya, xtahan gatalnya..jd stelah berbual2 dengan die, die bersetuju utk mencuba Jamu Pengantin Dara
gambar di atas adalah hasil 3jam selepas pengguna memasukkan Jamu Pengantin Dara..bayangkan baru 3jam, bendasing spt gambar di atas keluar...sebesar jari kelingking 2..bile sy tye die ckp xsakit pon, xde rse pape mse kluar...mgkn sbb bendasing ni bercampur dgn lendir maka pengguna tidak berasa sakit smasa ia keluar...

sbenarnya customer pon xmenyangka bendasing ni keluar wpun baru memasukkan JPD selama 3jam..bayangkan pula kalo 3hari selepas ini ketika die nk buang JPD yg mungkin bersisa lg dlm miss v die?..insyaAllah kalau die sudi share or die ade tgkap picca selepas die korek miss v selepas 3hari sy akan share ngan anda semua ye? 

jumpa lg d next post :)

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Saturday, 13 October 2012

Testimoni Jamu Pengantin Dara |Isteri seorang Doktor|

 
TESTIMONI BARU
 (suami seorg doc)
anda tahu tak doktor pun mengunakan jamu ni..jangan tak caya ye..kita baca testimoni beliau...suaminye seorang doktor

Mula2 ckp kt huby nk try jpd ni huby x bg sbb huby tkt kot2 ada
ksn smpgn..tp bla tnjk testimoni sume n bc komen2 yg dh cuba bru dia bg...dia plk yg rs geli tgok pic2 tu sume..huhu..
lepas guna jpd perut rsa x slsa....rsa mc...
m berangin,pinggang sakit mcm nk period..memulas2 je rsa perut.. Pg ni msa g buang air kecil,tgok ada kua ketul2 drh.. 
En.hubby sy yg doktor pon ternganga tengok..huhu syes la mmg terbaik la jpd ni....Skg ni drh kotor n drh beku x hnti2 kuo. Perut ni bncit sbb drh beki x kua agknya
Sbb sjk drh2 beku tu kua,perut automatik jd kmpis 
 Huhu.huby baru jap ni ckp suh order coklat love habibi .sbb dia kuat mslh angin perut doct pon nk kena rawat hahaha..sejak sy mkn jpd tu la
dia pon mcm taksub nak guna JSD..huby dh dok tya tu dh order ke blm.pepun mmg terbaik..


Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Wednesday, 10 October 2012

TIP untuk HAMIL dengan CEPAT

 
Tidak mudah untuk hamil dengan cepat dan kadang kadang ia boleh memberikan tekanan perasaan apabila sanak saudara dan kawan-kawan kerap bertanya soalan yang sama. Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.
Sekiranya anda merancang untuk hamil, terdapat 11 tip yang boleh anda amalkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan seterusnya hamil dengan lebih cepat.
1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil.
2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil. Malangnya wanita sering mengalaminya tanpa sebarang tanda dan gejala dan sekiranya diagnosa dapat dibuat diperingkat awal, rawatan yang berkesan mungkin akan dapat diberikan dan mengelak dari masalah sukar hamil. Sekiranya haid anda teratur dan sudah mencuba selama 1 tahun untuk hamil, anda mungkin boleh mengambil kira ujian analisa sperma dan HSG ( hysteros-salphingography) untuk memastikan salur fallopiananda tidak tersumbat.
3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda. Kawal berat badan dan cuba kira BMI (Body Mass Index) anda. BMI diantara 20-24 menunjukkan berat optimal.
4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil. Hari subur boleh dikiranya dengan tepat sekiranya haid anda teratur. Catatkan BBT ( Suhu badan asas) anda dan cuba perhatikan tanda tanda ovulasi yang seperti lendir serviks yang lebih licin dan senak perut ditengah bulan. Anda boleh membeli kit ovulasi di farmasi sekiranya mahu untuk meramal masa ovulasi dengan lebih tepat.
5. Hubungan seks yang lebih kerap. Melakukan seks dengan lebih kerap adalah penting untuk memastikan anda hamil dengan cepat. Seks 3-4 kali seminggu adalah disarankan dan pada hari hari subur, berhubunganlah setiap hari. Sesetengah posisi seks boleh membuatkan anda lebih senang hamil seperti suami berada diatas (missionary position). Posisi ini mungkin yang terbaik untuk mempastikan penetrasi optimal dimana sperma dilepaskan paling rapat dengan servik. Untuk memastikan tiada tumpahan sperma, letakan bantal dibawah punggung anda selama 30 minit atau membiarkan zakar suami berada dalam faraj selama 15 minit selepas ejakulasi.
6. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras. Sekiranya terdapat sebarang isu semasa seks seperti ejakulasi pra-matang, eloklah anda boleh berbincang dengan doktor. Ia mungkin sebab anda lambat hamil.
7. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma.
8. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin.
9. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil. PCOS pula dikaitkan dengan masalah kebal terhadap insulin dimana ia akan menambahkan lagi masalah ovulasi anda.Berita baiknya, dengan hanya mengawal diet, kebanyakan wanita PCOS dapat menteraturkan haid mereka kembali seterusnya berovulasi secara semulajadi.
  • Amalkan memakan lelemak monounsaturated dan kurangkan lemak transfat (yang terdapat pada makanan yang segera)
  • Lebihkan protin dari sayuran seperti produk soya dan kurangkan makan daging.
  • Makanan makanan yang berfiber tinggi seperti seperti sayuran dan whole grains seperti oats.
  • Kurangkan gula dan sebarang karbohidrat termasuk nasi, mee, bihun dan sebagainya.
  • Kurangkan makanan berasaskan susu seperti ais krim, whole milk dan cheese.
 10. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah ketidaksuburan. Cuba buat aktiviti-aktivit ringan yang boleh mengurangkan tekanan anda seperti:
  • Memasak
  • Bersenam
  • Mendengar muzik
  • Membaca dan mendengar audiobooks
  • Manjakan diri anda dengan spa dan rawatan diri
  • Habiskan masa dengan kawan dan keluarga
  • Beromantik dengan suami
11. Jahuhi dadah, merokok dan minuman keras. Merokok, mengunakan dadah dan meminum minuman keras bukan sahaja memberi kesan negatif kepada kesuburan malahan meningkatkan risiko keguguran dan komplikasi kehamilan. Pastikan segala ubatan adalah selamat dimakan dan limitkan minuman kopi kepada 2 cawan sehari. 

12. Alternatif Jamu Susuk Dara juga boleh diambil utk wanita- wanita yg ingin hamil..

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Polycystic ovarian disease atau PCOS

 
 
Fakta-fakta penting berkenaan PCOS
  • Polycystic ovarian syndrome atau PCOS adalah satu keadaan penyakit system reproduksi dimana berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi.
  • Dikatakan 6-10% wanita mengalami PCOS.
  • Kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30% yang tidak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS.                  
  • Punca PCOS masih belum diketahui sepenuhnya dan penyelidikan sedang dijalankan untuk mengetahui sebab ia terjadi.
  • Antara tanda utama PCOS termasuklah tiada ovulasi, ovari yang bengkak yang mengandungi cyst-cyst kecil didalamnya dan berat badan yang berlebihan.
  • PCOS terjadi kebanyakkan pada wanita pada usia 20-30 tidak mengira kaum dan budaya. Ia juga kerap terjadi dikalangan sanak saudara tetapi bukan penyakit keturunan.
  • Ramai wanita mengalami gejala atau simtom yang berbeza diantara satu sama lain yang kadang-kadang membuatkan diagnosa secara klinikal menjadi sukar untuk dibuat.
  • Ada juga yang mempunyai simtom yang terlalu ringan seperti jerawat kecil ada juga yang mempunyai simtom yang lebih teruk seperti tumbuh bulu berlebihan pada muka dan keguguran rambut.
  • Untuk membuat diagnosa PCOS, wanita sekurang-kurangnya perlu mengalami sekurang-kurangnya 2 dari criteria berikut:
    • Haid yang tidak teratur atau tiada ovulasi
    • Tahap hormon androgen yang tinggi, atau
    • Polycystic Ovari
  • Diagnosa PCOS boleh dibuat dengan menjalani ujian darah LH/FSH pada hari kedua atau ketiga haid, ujian tahap testosterone dan imbasan ultrasound.
  • PCOS memberikan wanita lebih risiko untuk mendapat masalah infertiliti disebabkan anovulasi, kencing manis, tekanan darah dan kolesterol yang tinggi, kegemukan dan masalah kanser rahim.
  • PCOS adalah penyakit yang akan dialami seumur hidup dan setakat ini tiada ubat yang boleh mencegahnya. Jarang-jarang, ia hilang dengan sendirinya.                   
  • Rawatan bergantung kepada samada wanita berhasrat untuk hamil atau tidak. Ubatan termasuklah pil hormon dan ubat subur.

Polycystic ovarian syndrome atau nama singkatanya PCOS adalah masalah perubatan dimana ovari anda bertindak secara tidak normal yang menyebabkan terjadinya masalah haid tidak teratur, tiada haid dan masalah infertiliti. PCOS adalah diantara penyebab utama ketidaksuburan dan terjadi pada sekitar 5 hingga 10 peratus wanita pada usia reproduksi.
Gejala PCOS boleh terjadi seawal puberti, iaitu ketika haid pertama kali bermula. Ia disebabkan oleh ovari yang gagal merembeskan hormon dalam kuantiti yang sepatutnya dan berlakulah ketidak seimbangan hormon yang menyebabkan tumbesaran folikel terbantut dan gagal mengeluarkan telur. Walaubagaimanapun kebanyakkannya gejala PCOS berlaku lebih perlahan lahan dan berperingkat- ringkat dan menjadi lebih ketara apabila meningkat usia.
Gejala PCOS mungkin termasuk:
  • Menstruasi yang tidak teratur atau tiada langsung sampai berbulan bulan
  • Peningkatan bulu pada badan dan muka (juga dikenali sebagai hirsutism)
  • Jerawat
  • Gelap warna kulit di sepanjang leher, ketiak, celah kangkang, dan di bahagian dalam paha
  • Masalah Obesiti
  • Jangkitan kulat vagina
  • Masalah kencing manis
Apa kesan PCOS terhadap saya dan bagaimana Ia mempengaruhi kesuburan Saya?
Masalah PCOS selalunya berpunca dari kelenjar pituitari lagi. Kelenjar pituitari yang terletak pada otak adalah kelenjar utama  badan manusia yang memainkan peranan dalam mengawal rembesan hormon untuk seluruh tubuh kita. Disebabkan ketidaknormalan pada kadar rembesen hormon LH dan FSH dari pituitari, folikel folikel yang membentuk pada awal kitaran haid gagal matang, menyebabkan telur tidak dilepaskan dan ovulasi tidak berlaku. Disebabkan tiada ovulasi, kadar rembesan hormon progesteron menjadi rendah dan tidak seimbang dengan hormon tahap hormon lain seperti estrogen dan androgen. Progesterone adalah hormon yang penting untuk memastikan kitaran haid yang normal.
Kekurangan hormon progestrone menyebabkan haid tidak teratur atau tiada langsung kadang kadang berbulan bulan lamanya. Bila haid bermula, pengidap PCOS selalunya akan mengalami haid yang banyak dan sakit senggugut yang melampau disebabkan oleh tisu tebal dan darah yang terkumpul akibat dari haid yang lewat.
PCOS juga menyebabkan konsentrasi yang lebih tinggi hormon lelaki (androgen) menyebabkan ramai pengidap PCOS mengalami bulu badan yang berlebihan.
Disamping itu, ramai pengidap PCOS mengalami tahap insulin yang tinggi yang boleh menganggu tumbesaran folikel menyebabkan follikel gagal matang terjadilah cyst cyst  kecil pada ovari . Cyst cyst yang terlalu banyak akan menyebabkan ovari menjadi bengkak dan ini boleh dilihat pada ujian Ultrasound.
Siapa yang Berisiko? Apa Punca PCOS?
Wanita dengan PCOS sering mempunyai ahli keluarga yang mempunyai masalah yang sama dan ia dikaitkan dengan masalah genetik. Ini bermakna bahawa jika anda mengalami PCOS, kemungkinan besar anda ibu dan saudara perempuan yang lain juga mengalami PCOS. Sekiranya anda mempunyai anak perempuan, ada berkemungkinan yang anak anda juga mendapat masalah yang sama.
Bagaimana diagnosa PCOS dibuat?
Untuk memberikan diagnosa yang tepat, sejarah perubatan akan diambil termasuklah kitaran haid anda dan sejarah keluarga.
Pemeriksaan fizikal termasuk pemeriksaan faraj and ujian US. Beberapa ujian darah seperti ujian hormon LH and FSH akan diambil. Ujian Ultrasound faraj mungkin juga akan dilakukan untuk melihat dengan jelas cyst cyst kecil pada ovari anda.
Bagaimana PCOS dirawat?
Rawatan bergantung sepenuhnya pada gejala anda dan juga keinginan anda untuk hamil. Saranan selalunya diberikan tentang pemakanan seperti pengurangan karbohidrat dalam diet dan senaman untuk mengurangkan tahap insulin. Bagi mereka yang ingin hamil, ubat subur seperti clomid atau Gonal F akan diberikan untuk mencetuskan ovulasi. Dalam kes- kes dimana ubat subur tidak begitu efektif, ovarian drilling mungkin disarankan untuk memecahkan cyst cyst kecil pada ovari.
Wanita dengan PCOS harus menyedari potensi risiko kesihatan jangka panjang. Risiko untuk mendapat kanser rahim dan kencing manis adalah tinggi.
PCOS juga dikaitkan dengan penyakit jantung, tahap kolesterol yang tidak normal dan tekanan darah tinggi dan wanita yang mengidap PCOS dinasihatkan menjalani pemeriksaan kesihatan secara rutin. PCOS adalah masalah yang anda alami sejak anda dilahirkan dan setakat ini tiada ubat untuk menyembuhkan penyakit ini sepenuhnya. Walaubagaimanpun dengan rawatan yang tepat, gejala PCOS pasti dapat dikawal.
Sekiranya anda berhasrat untuk hamil, terdapat beberapa kaedah rawatan yang boleh anda jalani dan menjadi hamil bukan sesuatu yang mustahil. 

Kredit: portal alamhamil


Testimoni Customer yg ada PCOS yg telah menggunakan Jamu Pengantin Daea keluaran Jamu Susuk Dara

28 Ogos 2012

Period x regular, doc sahkan ada pcos, dinding rahim penuh dgn lendir rembesan dr punca pcos. ( Hasil testimoni dr penggunaan JPD utk 3 hari)

" last nite ada kuar benda, yg kuar lendir jernih berjela-jela mcm agar2 tali yg kita rendam x putus sampai kena tarik...terkejut tgk... nanti ubat tu akn kuar ke sis ? atau habis kat dalam tu? kuar sendiri atau kita kena tarik kuar?... nanti jamu apa yg kena cont makan? sebab nak turunkan berat badan gak ni".

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Coklat Love Habibi JAMU SUSUK DARA


Coklat Love Habibi *JSD*
Harga: RM48
Berat: 80GM

Sifat fizikal: lembut n kenyal, berbau wangi herba
rasa; manis, lemak

Kelemahan: air. pastikan jari anda kering ketika mencubit coklat love habibi ini.
if terkena air: mudah berkulat.

Jangka hayat: 2 tahun jika tidak terkena air dan terkena panas.

Tempat simpan yg paling sesuai: dalam hbag, dalam poket hehehehe..xde lah simpan dalam suhu bilik biasa. JANGAN SIMPAN DALAM PETI AIS.
SIAPA YANG BOLEH MAKAN?
~ Anak dara, lelaki dan wanita boleh makan CLB
KELEBIHAN:
~ khas utk wanita dan lelaki yang menjaga tubuh badan supaya sihat selalu sebagai kudap2 gantian.
* buang angin
* melawaskan membuang air kecil n besar
* melancarkan peredaran darah
* menaikkan nafsu syahwat.

1 bekas ni insyaallah boleh tahan 30 hari. gentelkan kecil je sebesar kuku kelingking.kunyah2, telan n minum air jarang ye...

kalau orang lelaki susah sangat nak rasa sensasi.... nak tambah sensitif deria syahwat tu...disaran mengamalkannya

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Inginkan Zuriat bersama Produk Jamu Susuk Dara

Kita digalakkan untuk berusaha namun Tuhan Maha Mengetahui segala yg hak & batil
Info berguna bagi pengguna yg inginkan zuriat.

Amalkan CLH tu pagi dan mlm utk menaikkan nafsu syahwat.. suami & isteri boleh amalkan CLH tu setiap hari.

Utk sperma yg lebih berkualiti minta suami makan Lelaki Jutawan. day by day suami akan lebih cergas bertenaga n sperma juga berkualiti. Dan Abe Gagoh utk pekatkan air mani.

Gunakan JPD utk pembersihan, bagi yg mana blocking2 tu keluar. klu x insert JPD, kerak2 kat dalam tu tak melekat n tidak dpt dibawa keluar ...

Kenapa agaknya wanita susah hamil ye???..
salah satu reasonnya. WANITA setiap masa akan produce cecair didalam vagina. rahim akan mengeluarkan cecair itu. ditambah pula agen2 yg mempercepatkan lendir2 itu terhasil contohnya: air batu, air mazi ketika syahwat memuncak dan air mani yang dilepaskan oleh suami dgn harapan air mani lepas masuk ke dlam rahim n menjadi baby.

just imagine kita kawin bertahun2 berbulan2 air mani yg dilepaskan tidak menjadi baby dan terkumpul di rongga2 dan ruang2 didalam faraj yang agak luas dan sempit maka dia jadi terselit sana terselit sini. lendir2 itu makin lama akan menjadi lebih pejal. dan akan melekat ditisu dalaman faraj, dimana akan menjadi kerak. tu sbb bila dibersihkan sometimes ada sedikit darah. kerak yg melekat ditisu dalaman faraj yg makin hari makin kuat boleh mengakibatkan blocking utk piyed n blocking utk sperma masuk kedalam rahim.

selalunya tempat yg paling berkerak n centre kekotoran adalah pangkal rahim. bila kerak memblocking piyed nak turun tu yang jadi senggugut. ( mcm longkang tersumbat yg paksa air mengalir lalu ) dgn minum air batu... darah piyed akan jadi lebih likat n sometimes berketul. jika yg likat atau berketul tu tak dapat melalui pangkal rahim yg tersumbat tu.. maka darah beku juga akan melekat ditisu dalam rahim. ini dipanggil cyst. cyst yg lama kelamaan akan membesar. lagi darah piyed lalu makin besar n lama kelamaan n menjadi fibroit..

Kita ambil positif.. gunakan JPD utk menarik keluar blocking ( bkn janin ye ) utk memudahkan piyed turun lancar. n memudahkan air mazi turun ke rongga2 faraj supaya berjimak ada pelincir original n tidak sakit. dan ianya juga memudahkan air mani melepasi pangkal rahim utk aktiviti yang lebih baik iaitu menambah ahli keluarga kita dan juga ummat Muhammad s.a.w insyaallah......

Bg LELAKI yang agak liat menjaga kesihatan.. ZAMAN dah berubah.. terlalu banyak fast food, minuman bergas n tekanan kerja sedikit sebanyak menurunkan kualiti sperma. ini semua lelaki tak sedar sbb jarang ada education utk kesihatan lelaki yg sememangnya kuat dan sempoi. that's why lately ni kita temui ramai org susah nak mendapatkan anak walaupon suami isteri itu sehat2 belaka ..

Just sharing info utk uolss baca2..:)

PANTANG LARANG SEMASA MENGAMBIL JSD.

~tak boleh makan durian(panas)
~tak boleh makan madu(panas)
~tak boleh minum air bergas
~tak boleh minum ais & air sejuk
~tak boleh minum air kelapa(mengurangkan khasiat jamu)
(mesti berpantang sepanjang mengambil jamu ini)
 
 

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Tuesday, 9 October 2012

White Light Tooth Whitener System - Revolusi baru rawatan pemutihan gigi

 

SESUAI BUAT YG MAHUKAN GGI PUTIH BERSERI 
:)



MALU UNTUK SENYUM KERANA GIGI ANDA KELIHATAN KUSAM ATAU KEKUNINGAN? USAH RISAU.. DAPATKAN PENYELESAIAN MUDAH, CEPAT LAGI MENJIMATKAN DENGAN SISTEM PEMUTIHAN GIGI DARI WHITE LIGHT.

Direkomendasikan Oleh Dokter Gigi Amerika Serikat (Dr. Harvey Silverman. DMD, FABAD), Dan Direkomendasikan Oleh MISS USA 2004 (Shandi Finnessey).

White Light Tooth Whitener System - Revolusi baru rawatan pemutihan gigi

profesional yang unik dan dicipta khusus untuk dibuat sendiri di rumah dengan FASDA selesa dan mudah! Hanya dalam 10 minit mampu menghilangkan noda/kesan kuning/gelap pada gigi yang selalunya berpunca dari pemakanan seperti kopi, teh dan jus atau akibat merokok dan penuaan. Teknologi yang hampir sama seperti digunakan doktor gigi, tahan lama dan murah. Formulasi dua jenis gel istimewa yang bergabung dengan teknologi pencahayaan LED persis laser ini memastikan ia diserap jauh ke dalam tanpa merosakkan lapisan gigi bagi menghapuskan kotoran dan memberikan kesan gigi putih berseri seperti yang anda ingini.

Pakej termasuk:
-White Light Transmitter
-White Light Gel And Applicator
-White Light 2 Lithium CR2025 Batteries

CARA PENGGUNAAN:
- Gosok gigi seperti biasa menggunakan berus dan ubat gigi yang biasa anda gunakan sebelum diteruskan dengan rawatan pemutihan White Light.
- Campurkan kedua2 gel pemutih gigi secukupnya dan sapu pada applicator.
-Letakkan di depan gigi. Pastikan posisi tombol/punat transmitter di bahagian atas. Tekan tombol dan lampu akan menyala. Biarkan 10-15minit.
- Bersihkan gigi sekali lagi selepas rawatan. Cepat2 berkumur jika tertelan gel.
- Sepanjang tempoh rawatan (1 minggu) elakkan minuman berkafein seperti teh/kopi, minuman panas atau berais

** hasil pemutihan bergantung pada tahap kekusaman gigi individu dan warna asal gigi mereka. Dalam satu rawatan, anda boleh mengulanginya sebanyak 3 kali berturut2 untuk hasil lebih cepat (10 minit dalam satu masa, maka anda perlukan 30 minit - santai2 aje sewaktu menonton tv atau berada di hadapan komputer..) Ulangi langkah ini pada hari2 seterusnya untuk mendapat keputusan yang diidamkan dan gunakan White Light sebagai rawatan mingguan untuk terus mengekalkan warna gigi yang putih berseri. Turut sesuai digunakan oleh mereka yang memiliki gigi sensitif.
 
 
 
 Frequently Asked Questions

Q. If it works so fast, isn't it harmful to my teeth?
A. White Light uses the same active ingredient used by dentists.

Q. What makes White Light so unique?
A. It incorporates light technology and uses an advanced dual gel
system. The spiral delivery tip mixes the two separate gels giving
you the fullest benefit of the ingredients moments before they come
into contact with your teeth.

Q. How much whiter will my teeth be?
A. Your teeth can be whiter in as little as 10 minutes, however, the
degree of whitening will depend on the amount of staining and the
natural color of your teeth.

Q. What if I have sensitive teeth?
A. People with sensitive teeth love White Light because they can use
it for as little as 10 minutes. However, if sensitivity does occur, it is
temporary and should go away within a few days.

Q. If I smoke or drink coffee will this product work for me?
A. Yes. WhiteLight's whitening process allows you to indulge in the
things you enjoy while keeping your teeth whiter, however, you may
need to repeat the process more frequently to achieve satisfactory
results, as you would with any tooth whitening system.

Q. Can I use White Light if I've used other whitening products?
A. Yes. If you're used strips, paint on gels or bleaching trays, you can still
use WhiteLight to achieve additional whitening or to re-whiten. It�s an
ideal way to maintain your white smile by simply using it as needed.

Q. My teeth aren't whitening as fast as I would like. What can I do?
A. Most people think their teeth are yellow, but teeth often have gray stains as well,
which take longer to whiten. Also, some teeth simply take longer to whiten than
others. For additional whitening, simply press the power button again for another
10 minute cycle. You may repeat the cycle up to 3 times for a total of 30 minutes
during each whitening session to maximize results. Keep using WhiteLight? and
over time your teeth should become whiter.
 
 
 
 
 Kalau berminat email sy yer?
ade special price 
noorlina85@gmail.com

atau inbox/pm kat FB sy
 

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Sunday, 30 September 2012

Jamu Jalinan Cinta


 
 

Jamu bersalin @ Jamu Jalinan Cinta

Rm 48 (40biji)
2bj slps sarapan
...
2bj mlm (6ptg)

Fungsi:
Melancarkan peredaran darah
Mmbnykkn susu badan
Mmpercepatkn luka sembuh
Membaik pulih luka dalaman
Memberi tenaga dan kesegaran badan selepas bersalin
Melancarkan pembuangan air besar dan kecil
Membuang angin dalam badan
Menghangatkan badan dari terkena sejuk2 meroyan

Terhasil daripada:
Madu
Belut
Ikan haruan
Rempah ratus wanita
-manjakani
-kacip fatimah
-lempoyang
-kunyit putih dll

sila ambil perhatian jika bayi penyusuan badan. jika terdapat gumpalan taik mata pada baby ~ ibu dinasihatkan berhenti dahulu dari terus memakan jamu tersebut kerana baby panas.. baby hendaklah dinaturalkan kembali dgn air suam atau air kosong.
tq :)

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Senggugut ~ Mitos & Fakta

MITOS DAN FAKTA : SENGUGUT


# mitos : kawan-kawan saya memberitahu bahawa senggugut boleh menyebabkan ketidaksuburan

# mitos : saya diberitahu bahawa kitaran haid yang tidak teratur adalah punca saya sukar untuk hamil.



# fakta : wanita yang mengalami kitaran haid yang tidak teratur (beberapa bulan sekali) mempunyai tempoh subur yang sedikit dan peluang untuk hamil berkurang

# fakta : senggugut tidak punyebabkan ketidaksuburan tetapi punca senggugut boleh menyebabkan ketidaksuburan. terdapat banyak punca senggugut. senggugut yang bepunca dari sejenis penyakit yang dipanggil endometriosis boleh menyebabkan ketidaksuburan. kebanyakan wanita mengalami senggugut pada hari pertama haid dan ini dianggap normal

RAWATAN DENGAN JAMU SUSUK DARA

1- JAMU AKU DARA
2. JAMU PENGANTIN DARA

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Ramai lelaki tidak tahu bahawa zakar mereka mempunyai lubang cincin

RAMAI LELAKI TAK MENGETAHUI BAHAWA ZAKAR MEREKA MEMPUNYAI LUBANG CINCIN...

RAMAI LELAKI TAK MENGETAHUI BAHAWA ZAKAR MEREKA MEMPUNYAI LUBANG CINCIN...
Pertama kali mendengar?
Jika bahagian lubang ini tersumbat, maka akan berlakunya "TROMBOSIS" pada zakar.
Trombosis berlaku apabila saluran darah tersumbat dan menyebabkan zakar anda mengalami Strok dan tidak dapat berfungsi... Kalau dah tak berfungsi ada nafsu pun tak dapat berbuat apa-apa.. betul Tak????
Bagaimana nak mengelak daripada terjadi:- Di sebelah kiri & kanan zakar anda terdapat 2 Lubang, yang dinamakan lubang cincin. Gunakan minyak yg mempunyai pati ikan belacak untuk melakukan kaedah
"BERJABAT"
Jangan sesekali menjolok lubang cincin anda tanpa menggunakan minyak yg mempunyai pati ikan belacak. ini kerana kulit anda tidak mempunyai pelincir dan kemungkinan akan berlaku melecet pada kulit. Selain itu, minyak ini mampu memberi organ sulit anda mengembang dan akan memudahkan anda menjumpai lubang cincin tersebut...
Semasa anda melakukan proses "Berjabat ini" akan akan merasa sedikit senak. Ini adalah perkara biasa kerana lubang cincin tersebut tersumbat dengan angin. Lakukan secara berterusan, dari hari ke hari sehingga anda berasa selesa. Kelebihan berjabat ini ialah dapat mengelak zakar anda dari menjadi lemah..................
MENGURUT
Anda Mengalami ejakulasi Pramatang ??? Anda sudah mengalah sedangkan isteri belum puas?? Anda malu dengan pasangan anda?
usah khuatir... Kami akan salurkan petua untuk mengatasi masalah anda...
Mengurut batang zakar anda adalah penyelesaiannya:
Tujuan mengurut batang zakar anda ialah untuk:-
1) mengubati tanda tanda awal kemungkinan anda akan mengalami mati pucuk 2) Memastikan anda berlayar lebih lama dan mengelak terjadinya ejakulasi Pramatang 3) bagi meningkatkan keampuhan dan keupayaan zakar anda agar anda dapat memberi kepuasan kepada diri dan pasangan anda 4) Untuk melancarkan perjalanan darah pada zakar anda.
Cara Mengurut..
Sapukan minyak yg mempunyai pati ikan belacak pada zakar anda. Pastikan minyak ini mencukupi bagi mengelak zakar anda melecet.
apa yang perlu anda lakukan ialah urut zakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. Kedudukan ibu jari di bahagian atas jari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urut perlahan-lahan.
Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat huruf O menggunakan jari telunjuk dan ibu jari, pada pangkal zakar. kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolak darah ke bahagian hujung zakar.. ( bawah ke atas sahaja)
bila anda membuat proses ini zakar anda akan mengembang lebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah. semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahan kencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar..
buat proses ini kira-kira 15-20 minit.. lakukan dengan sabar..jangan gelojoh..seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut..
MENGASAK
Tahukah anda? bahawa saiz zakar lelaki asia boleh mencapai saiz 4-6 inci sewaktu menegang!!
Manakala saiz zakar lelaki arab dan sudan boleh mencapai saiz zakar sehingga 7-9 inci sewaktu menegang!!!!
Ini kerana Masyarkat Arab mengamalkan cara urutan Zakar yang betul.
Tidakkah anda ingin mengetahui Petua urutan itu????
Tahukah anda bahawa saiz zakar anda boleh di besarkan dan dipanjangkan?

Lakukan cara urutan mengasak pada zakar anda..
caranya ialah sapukan zakar anda dengan minyak yg mempunyai pati ikan belacak
Kenapa minyak yg mempunyai pati ikan belacak? kerana minyak inilah yg akan bertindak balas ke atas saiz zakar anda...
setelah di sapu minyak yg mempunyai pati ikan belacak ini, asak dari pangkal lubang dubur ke pangkal buah zakar , asak ke atas
elakkan mengasak ke bawah kerana zakar anda akan menjadi lebih pendek ( lakukan seperti gambarajah diatas)
Lakukan amalan mengasak ini secara berterusan, anda pasti dapat melihat perubahan saiz zakar anda..
Percayalah.. petua ini diturunkan demi kebahagian Rumahtangga Anda!! Isteri anda pasti akan merasa perbezaannya!!!
Yakin pada Allah dan Yakinlah pada diri anda.. Anda pasti akan menjadi Lelaki yang Perkasa di Ranjang!!!

BESAR.. PANJANG..KUAT.. TEGUH..TEGANG.. KEMAS

TERBAIK DARI JAMU SUSUK DARA ADALAH MINYAK IKAT KASIH


MINYAK IKAT KASIH

MINYAK IKAT KASIH
RM65

- DIGUNAKAN OLEH SUAMI UNTUK TAHAN LAMA KETIKA EHEM - EHEM.

CARA KEGUNAAN:
Diurut pagi sekali selepas mandi 3 minit.
Diurut malam sekali selepas mandi 3 minit

kegunaan:
unntuk melancarkan peredaran darah di tut tut untuk mengembang dan membesarkan. memberi kekuatan di tut tut untuk keharmonian hubungan.

DIPERBUAT DARIPADA:
- IKAN BELACAK
- LINTAH
- HABBATUS SAUDA
- LADA PAHIT
- PINANG MUDA

Minyak ikat kaseh RM65
selain untuk aktiviti mengurut bebed, ianya juga digunakan secara traditional untuk wanita yang mengalami kekeringan ketika bersama.
cara pemakaian untuk masalah kekeringan:
- sapukan pada bebed suami lebih sikit
- pastu roger n out

KHASIAT MINYAK IKAT KASIH

U all tahu tak minyak ikat qaseh tu.....
Boleh sapu kat breast
Bagi breast montok. Yg mana ada baby tu....tgh breastfeed urutkan breast dgn minyak ikat kasih. Boleh cover la time by time supaya jgn kendur sgt.

Kalau yg mkn aku dara sapukan minyak ikat kasih kat seluruh breast mantop beb....

Sapu kat punggong bg tonggeks sikit...

Minyak ikat kasih tu baja pembesaran taw...bg darah berjalan. U all patut guna dulu.

Yg breastfeed jgn kena puting.

Pakai time pegi kerja. Lepas mandi tu lap air bersih2...
Sapu minyak tu sikit je...then urut2 mcm gaya u all nak pakai coli. Boleh tegang tu....

Badan kecil - breast besar
Badan kecil - punggong besar
ASET ABANG SAYANG TU!!!!!!!

Ingat nak besarkan...ingat minyak ikat kasih

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Punca- punca Haid Berlebihan & Berpanjangan




PUNCA-PUNCA HAID BERLEBIHAN DAN BERPANJANGAN~


1. Ketumbuhan bukan kanser. Wanita yang mengalami keluaran darah haid yang berlebihan atau berpanjangan daripada biasa, tandanya ada penyakit, khususnya jika keluaran darah haid yang banyak disertai dengan senggugut. Gangguan haid seperti ini jika melibatkan wanita dalam usia 30 tahun hingga 50 tahun keatas, mungkin menandakan sesuatu penyakit tumbuhan bukan kanser pada pangkal rahim seperti cervical polyp atau dalam rahim seperti fibroid atau Adenomyosis.Cervical polyp adalah daging sangat kecil berwarna merah berbentuk bulat yang tumbuh di merata-rata tempat. Fibroid ialah ketumbuhan yang teksturnya kelihatan seperti sabut kelapa apabila dikupas. Ia boleh membesar dengan banyak jika dibiarkan.


2. Kanser Pangkal Rahim. Apa yang lebih menakutkan lagi ialah tumbuhan kanser rahim atau pangkal rahim. Ia boleh menyebabkan pendarahn berpanjangan keluar dari faraj.

3. Penggunaan alat perancang keluarga. Wanita yang menggunakan alat dalam rahim (IUD-Intra-Uterine Device) juga boleh mengalami masalah pendarahan yang berpanjangan dan berlebihan. Mereka yang menggunakan kaedah suntikan atau implant hormon sebagai cara mencegah kehamilan kadang-kala mengalami maslah perdarahan bersifat sedikit demi sedikit tetapi berpanjangan.

4. Kehamilan luarbiasa. Keadaan ini mungkin juga menandakan kandungan yang terancam nak gugur (Threatened abortion), keguguran, kandungan anggur (molar pregnancy), kehamilan di luar rahim.

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Jerawat/ Mata Ikan di Vagina

JERAWAT / MATA IKAN di kemaluan




JERAWAT / MATA IKAN di kemaluan :Antara penyebabnya ia nya boleh tumbuh dibahagian ini adalah kerana :

1. Mencukur bulu-bulu halus di daerah kemaluan hingga terluka
2. Jangkitan virus
3. Kawasan v atau kawasan intim untuk wanita terlalu lembab dan mulut vagina terdapat banyak kelenjar minyak yang boleh menyebabkan pori-pori kulit tersumbat.
4. Lemak di kemaluan berlebihan mengakibatkan bintik-bintik di kemaluan. Ini terjadi andai malas membasuh dan membersihkan kawasan kemaluan ini
5. Menggaru hingga terluka
6. Faktor hormone tidak seimbang dalam tubuh
7. Jerawat vagina disebabkan perubahan dalam folikel rambut dan kelenjar sebaceous.
8. Faktor keturunan atau genetik
9. Stress..

DARI PENGALAMAN PENGEDAR JSD -

boleh sembuh dgn penggunaan FW + MV...ade mata ikan sbb kelenjar darah dia tak berapa sehat tu, dia mcm toksin yg tersekat2 kat dlm urat darah dia...

kwsn putput tu kwsn kelnjar n lemak hormon..
tiada otot daging...
jd mata ikan sbb toksin/nanah disbbkan drh kotor yg dh lama tepu kat situ...
so bila guna fw + mv, herba telah meresap masuk dlm urat darah..
memecahkan ketulan kotoran tu..
mka, kluarlah mata ikan tu...
nnt klu mataikan tu pecah, suruh dia bubuh MV jer kt situ...
takdan sehari dah kering n kecut balik n sembuh...
FW teruskan pakai mcm biasa...
RAKAN PENGEDAR ade customer yg jd mcmni smpi msuk wad, buat operation sbb mata ikan ni ja...
dia amalkan FW + MV shja...
tak sampai 3 hari dah ok...
dia juga buat mcm tangas guna FW dan air suam...
alhamdulillah... sembuh kini...

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .