Sunday, 26 February 2012

Overdue 2days...

 
Nothing much i wanna write...
preggy mummy already overdue for 2days today...
how am i situation?..
huhu, can't explain..
two night can't sleep
feel like wanna deliver mybby but still bby inside ibu's tummy

ibu juz wondering when my heroes will come out 2 c da world
2 c ibu, dedy, sis farisha, grandma, grandpa & ols who waiting 4u?
OMG, we all can't wait 2c u dear...

lets read dis article :)

Being Overdue

Why labor is late

As the exact trigger that sets off labor is unknown, it's not clear why some women are overdue. You are more likely to be overdue if this is your first baby, if you've had an overdue baby before, or if the condition runs in your family. Some think it's more common in well nourished women, and there is even evidence that pregnancies are longer in the summer than in the winter. If your due date was figured out from an early ultrasound, this gives a more accurate dating of pregnancy than the date of your last menstrual period, and you'll be less likely to be classified as overdue.

What will be done

After 41 weeks, there is a slightly increased risk to your baby's health that may be due to the reduced efficiency of the placenta. After 42 weeks the risk increases, but is still small. Depending on hospital policy, you will be offered an induction around 41 weeks (see Induction of Labor). The following may also be done.

Stripping the membranes

After 40 weeks, your doctor may do an internal examination to "strip the membranes." She'll insert a gloved finger into the cervix and pull the membranes in a circular pattern. This can soften the cervix and increase the chance of you going into labor by 30 percent in the next 48 hours. It's safe for you and your baby, but can cause cramps and slight bleeding.

Assessments after 42 weeks

Many doctors induce labor by 41 or 42 weeks. If your pregnancy goes beyond 42 weeks and you don't want to be induced, your doctor may offer monitoring with scans to measure the baby's pulse and volume of fluid around the baby; or you may have a NST (see Monitoring During Labor) once or twice a week until labor to pick up any signs that the placenta is failing. If a problem is found, you'll be advised to have a cesarean or an induction of labor.
Going over your due date can be stressful, but it may help to remind yourself that it's also extremely common and quite normal.

How you're feeling

You might find the physical and mental stress of being pregnant beyond your due date considerable but it can help to know that unless you have a medical condition, being overdue does not significantly increase your health risks. You may worry that your baby will grow too large, causing difficulty in labor, but your baby isn't likely to put on enough weight in the last week or so to make a big difference and most overdue babies have a normal birthweight.

Resource: familyeducation

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Friday, 24 February 2012

BAYI IBARAT KAIN PUTIH....

Today is my due date.........
Perasaan ibu?...

hmm xpasti laa, ibu berharap sgt ank ibu lihat dunia dengan selamat..
 kwn2 doakan ibu & baby yer...semoga x d induce, huhuk
skt2 ibu yg da membawa kandungan selama 40minggu/ 10bulan ni hanya Tuhan sahaja yang Maha Mengetahui.. Semoga d permudah & d percepatkan anak ibu lahir ke dunia..

Jomlaa layan picca & petikan yg ibu petik dr en.gugel ni yerr
Indah punya anak sdri.. tp mampukah kte sbg ibu bapa mmbentuk anak2 kte menjadi anak2 soleh & solehah?..besar kan tanggungjawab ni kwn2?..
huuu kte cuba sedaya upaya utk jd ibu n ayh terbaik utk ank2 kte ehh? :)
semoge anak2 kite mnjd anak2 yang baik, soleh solehah & hormat pd yg tua
amin ya rabbal alamin

Bayi-bayi dilahirkan dengan fitrah, hatinya bersih bergema kesucian, jiwanya putih tak tercelup najis dosa tapi kebanyakan ibu bapa menyajikan mereka dengan hidangan dunia yang meosakkan. Saban hari, begitu ramai yang mengeluh atas masalah hati. Membesar menagih kasih seorang ajnabi. Diperalatkan oleh riak dan hasad dengki. Terperangkap dalam permainan duniawi. Di mana salahnya pendidikan anak-anak Islam kini?

Imam Suyuthi berkata bahawa mengajarkan al-Quran kepada anak-anak merupakan salah satu di antara asas-asas Islam, sehingga mereka tumbuh di atas fitrah. Begitu juga cahaya hikmah akan terlebih dahulu masuk ke dalam hati mereka sebelum dikuasai oleh hawa nafsu dan dinodai oleh kemaksiatan dan kesesatan.

Bayi diibaratkan seperti kain yang putih bersih. Ibu bapalah yang bertanggungjawab mencorakkan anaknya itu menjadi Yahudi, Majusi atau Nasrani. Maka corakkanlah mereka dengan sebaik-baiknya.



Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Wednesday, 22 February 2012

Wordless Wednesday ~ Waiting Newborn Baby~

 
 

Guest what?
today i'm already being preggy mummy for 39weeks+5days
carrying my 2nd bby
& another 2days is my duedate

Juz wondering when my boboy wanna come out
pray 4 mummy n bb ya fellows fren..
still waiting for NEWBORN baby

Semoga dpermudahkan......aminnn

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Tuesday, 21 February 2012

LUAHAN HATI SEORANG SUAMI YANG MEMBUATKAN KITA MENGALIRKAN AIRMATA :(


:'( sy menangis teresak- esak apabila membaca kisah ini.....
Hayatilah kisah ini, ternyata anda juga akn merasa sebak........ :'(

 by Ustaz Nasir on Thursday, January 5, 2012 at 4:01pm (laman muka buku)
LUAHAN HATI SEORANG SUAMI yang saya terserempak kat Facebook...yang membuatkan saya secara tiba2 mahu menangis..

ISTERI YANG TERBAIK....
SETIAP SUAMI MESTI BACA !!!!!!!!!!!!

**********************************************************************************

Assalamualaikum….

Kehadapan ustaz yg saya hormati…saya tidak tahu..di mana ingin saya mulakan bicara ini… tetapi saya mesti menceritakn kisah ini pada ustaz supaya hati saya tenang dan mungkin dapat meredakan rasa berdosa saya selama ini…ustaz mungkin tidak kenal saya namun saya mengenali ustaz..tak mengapalah kalau ustaz tak kenal saya pun….

Ustaz saya merupakan seorang lelaki yang mempunyai memori kehidupan lampau yg cukup menyedihkan.harap ustaz tidak bosan mendengarnya..

Saya merupakan seorang suami kepada seorang isteri yg amat baik dan setia.namun ustaz..,saya tidak pernah menghargai kasih dan sayangnya yang dicurahkan kepada saya kerana pada waktu itu mata hati saya terlalu buta untuk membezakan yang mana kaca dan permata.

Ustaz saya telah berkahwin dengan seorang wanita yang pada asalnya tidak saya cintai.dia seorang yang sederhana pada segi paras rupanya.,seorang yang tidak pandai bergaya.,tetapi kuat pegangan agamanya..,bertudung labuh,bersopan santun..,baik budi bahasanya.,Untuk pengetahuan ustaz perkahwinan kami ini segala-galanya diaturkan oleh keluarga dalam keadaan saya masih belum bersedia.

Ustaz terus terang saya katakan yang saya sudahpun mempunyai teman wanita yg jauh lebih cantik daripada isteri saya dan kami amat menyintai antara satu sama lain..cumanya saya akui teman wanita saya ini agak sosial sedikit dan tidak menutup aurat.Ustaz, selepas berkahwin dengan isteri saya itu jiwa saya menjadi kacau dan keliru.saya amat marah kepada isteri saya.kerana pada anggapan saya kerana dialah saya tidak dapat bersama kekasih saya yg amat saya cintai itu.

Ustaz sepanjang kehidupan kami.,saya selalu sahaja mencari jalan untuk menyakitkan hatinya.dengan harapan kami akan bercerai setelah dia tak tahan dengan kerenah saya.,namun rupanya ustaz…isteri saya ini adalah wanita yang penyabar.pernah saya tidak balik ke rumah..dengan tujuan isteri saya akan membenci saya.tetapi selama mana lambat sekalipun saya balik.,dia akan tunggu saya dan bila saya masuk ke dalam rumah.dia menyambutnya dengan mesra dan bertanya:“Abang dah makan…? Nak saya panaskan lauk dan hidangkan makanan?”

Ustaz…pernah suatu hari saya menampar mukanya.apabila dia bertanya pada saya…”Abang dah solat?...abang tak pernah solat ke? Paannggg..!!satu tamparan kuat saya berikan di pipinya.perasaan geram.,marah., dan rasa terhina bercampur ego yg menggila…Bengkak pipinya., dia menangis terisak-isak.saya ingatkan mungkin dia akan membenci saya..tetapi rupa-rupanya…..dia bersabar dan melayan saya sebagai suaminya.

Ustaz pernah suatu hari.,dia ingin bermanja dengan saya,membawa sepinggan nasi goreng yang digoreng untuk saya.pada masa itu saya sedang berbual mesra dengan kekasih saya di dalam handphone..ketika dia ingin menyuapkan nasi kemulut saya,saya tolak pinggan sehingga jatuh berkecai bersama nasi goreng yang digoreng khas untuk saya., dengan linangan air mata dia mengutip setiap butiran nasi goreng yang berhamburan ke lantai…

Ustaz saya bertambah lupa daratan…saya habiskan masa berhibur dan berlibur dengan kawan-kawan di luar dengan harapan isteri saya akan lebih sakit hati dan meninggalkan saya rupanya dia tetap tabah dan bersabar..pernah juga saya menendang badannya kerana dia menasihati saya supaya tidak mencari hiburan dengan jalan yang dimurkai Allah.

Ustaz….pernah suatu ketika apabila keluarganya datang bertanyakan khabar dia kata dia amat bahagia bersama saya…tapi sebenarnya hanya saya yang tahu dia berbohong.

Ustaz suatu hari saya telah diberikan balasan oleh Allah.dan saya kira itu adalah balasan apabila saya terlibat dengan kemalangan…tulang paha saya patah dan dan sememangnya saya tidak berdaya utk bangun.hampir lima bulan saya terbaring tidak berdaya..,ketika itulah isteri saya menjaga saya dengan setia sekali.berak kencing saya dia tadahkan dia basuhkan tanpa ada rungutan atau perasaan genyi mahupun geli.

Dialah yang memandikan saya…menggosok badan saya dan memakaikan pakaian utk saya..bila saya mengerang sakit kerana kaki yang bengkak di tengah malam berdenyut-denyut sakitnya dialah yang bangun dalam keadaan mengantuk dan terhoyong hayang kerana tidak cukup tidur..dia datang kepada saya dan menyapukan ubat krim dan memberi saya ubat penahan sakit sehingga saya rasa lega dan tertidur..tetapi isteri saya tidak tidur hingga ke pagi.., risau saya mengerang kesakitan lagi.

Ustaz isteri sayalah yang menyuapkan saya makan., dia sendiri tidak akan makan melainkan setelah saya kenyang.dia akan membuatkan makanan dan minuman mengikut kehendak dan selera saya. Bila saya kenangkan kembali.,sewaktu saya terlantar sakit tiada siapa pun dari teman-teman yang setia berjoli dengan saya dahulu datang menghulurkan bantuan apatah lagi melawat.kekasih saya..lagi lah..apabila dapat tahu saya kemalangan dan tidak boleh bangun dia tidak mahu lagi menghubungi saya malah meminta hubungan kami diputuskan..kononnya saya suami orang..huhu..

Sekarang baru dia kata saya suami orang.dulu.,dialah yang menghasut dan memberikan harapan pada saya untuk membenci isteri saya..ketika itu barulah saya sedar betapa besarnya kesilapan dan dosa yang telah saya lakukan.Ustaz…..saya…kasar..kejam dan zalim kepada isteri yg menyayangi saya.besarnya dosa saya.,amat menyesal rasanya.

Ustaz….ketika saya boleh berjalan sedikit demi sedikit dan saya beransur pulih.,isteri saya jatuh sakit.badannya menjadi kurus kering.,tiada selera makan..,terbaring..tak bermaya..kata doktor yang merawatnya isteri saya jadi begitu kerana terlalu letih dan susah hati….hati saya menjadi sebak kerana saya tahu sayalah puncanya.

Ustaz kesihatan isteri saya makin teruk..mukanya makin pucat…tetapi dia tetap senyum.saya menangis sepuas-puasnya memohon ampun dan maaf di atas kejahatan yg pernah saya lakukan terhadapnya.dia hanya tenang dan menjawab dia telah lama maafkan saya….”Abang saya dah lama maafkan abang…saya sayangkan abang”.berderai airmata saya hancur hati saya.,pilu bercampur sebak yang amat sangat diikuti dengan perasaan menyesal.

Ustaz selepas itu isteri saya di masukkan ke dalam wad kecemasan.,saya menjaganya setiap hari.saya belai rambutnya saya kucup dahinya…sambil airmata ini tidak berhenti—henti mengalir.

”Jangan menangis bang….bukan salah abang…..mungkin saya ni yang tidak pandai mengambil hati abang…” Berdentum….seolah-olah hati saya disambar halilintar…saya menangis lagi sehingga keluarga yang datang melawat terpaksa menenangkan saya..malah ada yang memuji saya kerana beranggapan saya suami yang amat menyayangi isteri…ternyata pujian itu bagaikan sumpahan utk saya.

Ustaz…..isteri saya ada berkata.,dia meminta maaf kerana tidak dapat melahirkan zuriat untuk saya kerana masanya utk menghadap ilahi semakin hampir.saya meraung..merayu kepadanya agar tidak meninggalkan saya.tapi katanya.,setiap yang hidup pasti akan mati dan dia meminta saya menjaga diri baik-baik kerana dia tidak boleh lagi menjaga saya.ustaz..saya menangis …sehingga saya menjadi lemah apabila dia mengucapkan kata kata terakhir itu.

Ustaz…tepat jam 3.00 ptg setelah dua minggu berada di hospital…isteri saya telah pergi meninggalkan saya selama-lamanya..dengan bebanan dosa dan jutaan kesalan yang menerjah hati ini saya meraung semahu-mahunya….menyesal di atas kekasaran yg pernah saya lakukan.

Ustaz jiwa saya tak tenteram…apakah Allah akan mengampunkan dosa saya ini...? apakah kekasaran dan kejahatan serta layanan buruk saya kepada isteri akan diampunkan Allah….tolonglah ustaz saya amat menderita…..jiwa saya terseksa…..

Mungkin ini hukuman yang patut saya terima.Masih terngiang di telinga saya pesanan akhir isteri saya..”abang…jagalah diri baik-baik….jangan lupa tunaikan solat..,berbuat baik..,takutlah kepada Allah….dan jika bertemu dengan insan bernama isteri….jangan berkasar dengannya sayangilah dirinya.”

Ustaz sebelum isteri saya menghembuskan nafas terakhir…dia ada meninggalkan satu nota dan sebuah lagu untuk saya dengar dan hayati.lagu itu adalah harapan yang dia impikan dari saya tetapi tidak sempat dia nikmati..kasih sayang yang terkandung dalam lagu itu dia harapkan dari saya….

Di dalam nota itu dia menulis “Abang..dengarlah lagu ini dan ingatlah saya selalu…Dahulu...saya senantiasa menanti abang pulang ke rumah…Saya teringin sangat nak makan bersama abang…..mendengar cerita abang….menyambut abang pulang dari kerja….bergurau dan bermanja dengan abang…..memeluk abang ketika tidur…..tetapi semuanya mungkin tidak sempat bagi saya…jaga diri…sayang abang….selamanya."

Ustaz..saya harap ustaz tak marah saya meluahkan perasaan begini panjang pada ustaz….kerana inilah pesan isteri saya sekiranya saya merasa terlalu sedih…ceritakanlah pada ustaz dia tahulah apa nak buat utk tenangkan abang…

Ustaz….saya harap cerita saya ini dijadikan teladan bagi mereka yg bergelar suami….sayangilah isteri anda….selama mana anda berpeluang utk berbuat begitu…janganlah terjerumus dengan kesilapan yg saya lakukan…pasti anda akan menyesal tak sudah….

Terima kasih ustaz….doakan saya…….

**********************************************************************************

Sedih dan sebak bila baca luahan perasaan hamba Allah ini….memang saya banyak beri ceramah motivasi dan mendengar banyak masalah masyarakat yg dihantar pada saya dan inilah yang paling sedih.yg pernah saya baca… tambahan pula lagu yg telah ditujukan isterinya itu bila dengar bertambah sebak…..dengarkanlah senikatanya…….tapi tak boleh upload lagu tu dibawah copyright..

P/s dr saya: kita cuma akan menghargai sesuatu bila kita dah kehilangannya..hargailah ia sementara masih ada....

Semoga roh isterinya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman, sungguh berbahagia penduduk langit menyambut kehadiran isteri solehah sepertinya..Semoga si suami itu mendapat ketenangan sakinah yang ia cari selepas ini..amiin ya Rabbi.. :)

AMBIL IKTIBAR, SAYANGI ISTERI2 ANDA..



 
 


Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Monday, 20 February 2012

~39minggu 3hari & Hadiah Potret Anakanda Nur Farisha Humaira ~

 
 
Hari ini anakada pertama c Farisha sudaa genap 1tahun 5bulan... hmm da beso ank ibu
& xlupe pd adeknye yg msih d dlm perot ibu sudaa genap 39mggu 3hari... lg 4ari da smp duedate tp c adek msih blom menampakkan tande2 nk kuo...mungkinkah seronok berada di dlm prot ibunda nye nih?.. duk ingat kat kakak dlu, awl je kuo on 37mggu 6hari.. sangkaan ibu meleset sme sekali sbb adek msih blom sedia nk kuo lagi wpon duedate mkin menghampiri........
xpela adekkk, kalo syok sgt duk dlm prot dok puas2 ehhh, tp harapan ibu msih ttp sme xnak kamu d pakse kuo.. kwn2 doakan ibu & anak ni yerr? :)

hmm lupe juge nk update yg kakak farisha telah menang contest yang di anjurkan oleh blog yapinkywinky & hadiahnyer telah smp semalam :)
nak tengok x hasil tangan yapinkywinky ni?.. ibu farisha yg tgk pon sgt terujaa taw
 
 ni picca yg dipertaruhkan utk contest photo paling cun blog yapinkywinky
 
ni plk picca potrait yg telah d lukis oleh yapinkywinky :) 
nice kan? mntkmaaf sbb xbape clear picca ni sbb uplod gune hp murah je
sbb ibunye exsaited nk tepek kat blog ni, heheh
 
kalo korunk yg lain berminat nk wat potrait picca sdri ke, mak ke, abah ke, kekasih ke, tunang ke, asben ke, wife ke, atuk ke, nenek ke, leh arr terjah blog yapinkywinky ni ehh?hihi

papeponn, trimas bebyk wat anty yapinkywinky ats hadiah ini 
alhamdulillah syukur wpon menang tmpt ke-3 tp dgn ade potret farisha yg kiut ni blhlaa d abadikan smp die beso kan (kalo umo pjg, ank ccu die pon blh tgk akn kecomelan farisha ni) waduhh ibunyerr prasan sudaaaaa...hahah, jgn muntah ijo yer, kuikui

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Saturday, 18 February 2012

SAYANGILAH KEDUA IBUBAPA..


::Bagaimana rupa, Bagaimana pun.. Mereka tetap IBUBAPA kita..
:::Hormati MEREKA.. Sayangi MEREKA

» Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
» Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
» Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
» Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
» Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
» Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”.

Tetapi

» Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
» Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
» Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
» Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
» Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
» Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.

Jadi, ingatlah pengorbanan ibu bapa kita, cintailah mereka lebih dari kita sendiri, kerana tanpa mereka, siapalah kita pada hari ini.

Allah telah berfirman dengan MAKSUDNYA:

“Dan Tuhanmu memerintahkan agar kamu jangan menyembah melainkan hanya kepada-Nya dan hendaklah berbuat baik kepada orang tua. Dan jika salah satu daripada keduanya atau kedua-duanya berusia lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu menyatakan kepada keduanya perkataan ‘ah’ dan janganlah kamu membentak keduanya.

Dan ucapkanlah kepada keduanya perkataan mulia dan rendahkanlah dirimu terhadap keduanya dengan penuh kasih sayang dan ucapkanlah: “ Wahai Tuhanku, sayangilah mereka keduanya, sebagaimana keduanya menyayangi aku waktu kecil” .
( Al Isra’ ayat 23-24 )

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Tutorial: Cara pasang Widget Recent Comments dgn Avatar (Image Profile) di Blogspot

Disebabkan sy lebih prefer utk follow & terjah & komen pd blogger2 yg sudi komen entry sy, maka wujudlaa tutorial ni :) senang sikit nk trace sesape yg tggl komen utk sy kan? :)

Sy xtipu ok, actuly sy prefer pd kwn2 blog yg sudi bce entry dan sudi tggl komen kat ruangan komen entry sy, brbunge je hati bile tgk ade komen.. heheh bio pon 1komen pon.. 

Tp 1 jer sy xsuke nk p komen (kat blog orglen la, if ruangan komen derang mntak word verification..adehh lemah lemau rse bkn pe kdg2 'word' yg trpapar 2 ssh nk bce, n mmbuatkan kne ulg 2-3 kali word verification len.. ruangan komen korang camno?ade x mntak word verification 2?kalo ade, p laa buang ehh?kdg2 ilg mud org nk komen taw..

Kalo nk buang word verification kat ruangan komen korang, wat camni ehh? 

(Dashboard - Settings - Comment - Show Word Verification for Comments - tick No) kalo ber"tick" yes 2 mmg adela word verification 2) tp terpulang laa, ats individu, xmo pkse, ade org suke adex..hihi

Cbox/ shoutbox plk hanyelaa tmpat sy tggal jejak yg mne utk chat/ bitaw pd pemilik blogger yg sy ade singgah/ blogwalking blog beliau (dgn hrapan pmilik blog brkenaan jgk dtg singgah blog sy.. hihik)

Ok abih bebel, jom kte blajo care nak wat widget ni ehh?..hihi

Recent comments with avatar (image profile) seperti yang boleh anda lihat pada sidebar blog saya adalah widget yang sangat menarik. Widget tersebut kini memaparkan gambar avatar pemberi komen beserta dengan komen ringkas pada post yang berkaitan dalam Blogger.

Untuk memasang widget recent comment dengan avatar ini pada blog anda, sila ikut beberapa langkah di bawah.

Langkah 1
Log in blog > Dashboard > Layout > Add A Gadget. Seterusnya klik pada HTML/Javascript.

Langkah 2
Salin kod di bawah(tulisan yg kaler hijo hulk ni ehh) dan paste pada ruang Content HTML/Javascript (rujuk langkah 1).

<style type="text/css">
#recentcomment {
width:98%;
margin-left:5px;
}
img.recentcomment-avatar {
background:#fff;
float:right;
padding:2px;
margin:2px -2px 0px 0px;
height:30px;
width:30px;
border:solid #ddd 1px;
-webkit-border-radius: 2px;
-moz-border-radius: 2px;
border-radius: 2px;
-webkit-box-shadow: 0px 1px 0px rgba(0,0,0,0.3);
-moz-box-shadow: 1px 0px 0px rgba(0,0,0,0.3);
box-shadow: 0px 1px 0px rgba(0,0,0,0.3);
}
td div.recentcomment-content a,td div.recentcomment-content a:hover{
font-family: 'trebuchet ms';
font-size:1.00em!important;
color:#2C2929;
text-decoration:none;
}
div.recentcomment-content{
font-size:1.00em!important;
text-decoration:none;
line-height:1.45em;
letter-spacing:0.03em;
background: #fff;
padding:4px;
border:1px solid #ddd;
-webkit-border-radius: 2px;
-moz-border-radius: 2px;
border-radius: 2px;
-webkit-box-shadow: 0px 1px 0px rgba(0,0,0,0.3);
-moz-box-shadow: 0px 1px 0px rgba(0,0,0,0.3);
box-shadow: 0px 1px 0px rgba(0,0,0,0.3);
}
</style>

<script type="text/javascript">
ava_mode = "all";
var cm_num = 5;
var cm_desc = 13;
var homepage = "http://myownlilstory.blogspot.com/";

var cm_ava = new Array();
cm_ava['openid'] = "http://3.bp.blogspot.com/-6kHTbPmPW6A/TuZpM4kzZCI/AAAAAAAAAbY/yNkCTBfl8IE/s1600/blogger.png";
cm_ava['livej'] = "http://3.bp.blogspot.com/-6kHTbPmPW6A/TuZpM4kzZCI/AAAAAAAAAbY/yNkCTBfl8IE/s1600/blogger.png";
cm_ava['wp'] = "http://3.bp.blogspot.com/-6kHTbPmPW6A/TuZpM4kzZCI/AAAAAAAAAbY/yNkCTBfl8IE/s1600/blogger.png";
cm_ava['typepad'] = "http://3.bp.blogspot.com/-6kHTbPmPW6A/TuZpM4kzZCI/AAAAAAAAAbY/yNkCTBfl8IE/s1600/blogger.png";
cm_ava['aim'] = "http://3.bp.blogspot.com/-6kHTbPmPW6A/TuZpM4kzZCI/AAAAAAAAAbY/yNkCTBfl8IE/s1600/blogger.png";
cm_ava['url'] = "http://1.bp.blogspot.com/-eUjiOVpSBmw/TuZpNJ0w8-I/AAAAAAAAAbk/MQCBeyTefdI/s1600/user.png";
cm_ava['anon'] = "http://1.bp.blogspot.com/-bCPKKy16aV4/TuZpM901nkI/AAAAAAAAAbQ/GEM1G_Nym_Y/s1600/anonymous.png";

</script>
<script src="http://javscript-code.googlecode.com/files/recent-comment-avt.js" type="text/javascript"></script>

(Jgn lupe tukar myownlilstory dengan nama blog anda sendiri ehh)
Akhir sekali, klik Save
 
Kredit: maribinablog :)

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Jom Join 1st GIVEAWAY from PopScarf!

Sy jumpa blog PopScarf sewaktu jenjalan d blog kawan- kawan.. blog ni menjual barangan yg berupa shawls & scarf dengan harga yg ckup berpatutan & mmg sgt cantiklaa shawl2 & scarf2 yang ade :) sy sndri yg tgk ni pon agak rambang mate hihik..
So kalo korang nk tgk shawl cantik lg murah blh trus ke blog PopScarf, klik jer gambar bwh ni:
atau ke klik pic fanpage FB mereka kat bawah ni :)
Dengan syarat yang sangat mudah, sy join GA ni yerr..hihi
1.  Letak tajuk entri seperti di atas (Jom Join 1st GIVEAWAY from PopScarf!)
2. Follow blog PopScarf. (KLIK SINI)
2. LIKE dan SHARE (to public) fanpage kami dan berikan serba sedikit komen/promosi/cadangan mengenai PopScarf. (KLIK SINI)
3. Tag kepada 3 orang rakan. Sy tagged: Kila, Suhizam & Hana Kirana

Mudahkan? Jadi tunggu apa lagi, Jom Join 1st GIVEAWAY from PopScarf!, anda mungkin menjadi 3 fans bertuah yang akan membawa pulang 3 Selendang Zulaikha secara PERCUMA!!!

GA bermula pada hari ini 18 Januari - 18 Februari 2012. Selamat Mencuba!

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Friday, 17 February 2012

Untuk isteri tersayang............ Dari suami tercinta..............

 

1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.
2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
 Kate ina: Rajin2lah wat2 air n masak2 utk cik abg ehh?..

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
Kate ina: Wajiblaa tunaikan andai cik abg yg mtk ye x?kalo bkn asben jgn nk layan, sy siku pale bru taw!! dosa 2
 
4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”. 
Kate ina: Hamil 2impian setiap wanita :) syukur sy sudaa merasa utk ke2 kali nya

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
Kate ina: InsyaAllah same2 kite didik ank2 ke jln yang diredhai... xpyah laa d buka cite keburukan suami pd umum, kalo nk cite sgt, cite yg baik2 je ehh?bio org mluwat ngn ko, hahah

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
Kate ina: Bersama- sama kita berusaha hanya utk menggembirakan hati suami sendiri :)

7) “Apabila meninggal dunia seorang isteri dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.
Kate ina: Sy mmg nak masuk syurga, korang xnak ke? ngeee 
 
Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"...
 Kate ina: Hidup berumahtangga ni penuh ngan ujian dan dugaan... Semoga suami & isteri dapat bersama- sama menjaga keharmonian dan kebahagiaan.. yang penting ksg syg dan kepercayaan yg dibina perlu sentiasa ada..n buat isteri2 belajarlah taat pada perintah suami selagi ianya tidak melanggar syariat dan undang2 Islam.. :)

Mode ina: sgt bahagia d samping suami & anak tercinta, heheh...
rindu sudaa terubat, en.asben ade depan mate(tp jap je ok, sbb 2laa mengade lebey)
jgn muntah yerr, hahah

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Thursday, 16 February 2012

AYAT AYAT KELAKAR SEPANJANG ZAMAN OLEH SAMY VELLU

Jom kt share kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"


SUMBER DARI: Facebook

Kalo Karam Singh Walia lg best kan?..hihik dgn tgn n cre bcakap 2, kdg2 klako dengar tp pe yang di ckp 2 mmg ade betulnya :) mmg spontaneous

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

First Giveawayyy for you

sy join Ga dr aten :)
sesape nak join juz klik banner yerr
 

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

"The story of us - second giveaway"

 

Jom join GA ni, kot2 rezeki menang hadiah
sesape nk join klik jer banner okeh? :)

SYARAT-SYARAT PENYERTAAN
jadi follower secara ikhlas blog saya..takde paksaan tau!
buat satu entry bertajuk "the story of us - second giveaway"

copy dan paste banner GA ke dalam entry yg korang buat tu dan link-kan terus ke entry ni 
bila dah siap JANGAN LUPA tinggalkan link korang tu dalam kotak komen entry ni , OKAY ? 
tag DUA orang rakan blogger yg lain dan pastikan diorang tau
sy tagged: hana kirana & kila

PEMENANG BERTUAH
11 orang pemenang akan dipilih menggunakan random.org
3 orang pemenang utama dan 8 orang pemenang saguhati

HADIAH
FIRST - topup RM 30
SECOND - topup RM 20
THIRD - topup RM 10
SAGUHATI - topup RM 5 utk setiap yg bertuah

TARIKH TUTUP
28 februari 2012 [ last submit 27 februari 2012 , jam 11:59:59 malam ikut jam saya ]


Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Wednesday, 15 February 2012

Hargai mereka sebelum terlambat.....



Isteri : Bang..sejak kebelakangan ni saya cepat letih la..Nafas pun semput2..Anak2 pulak kadang2 buat hal..yang kecik asyik nak menyusu je..rumah pun kadang2 tak sempat nak kemas...saya mintak maaf ye bang sebab tak dapat nak uruskan rumah hari ni...bla..bla...blaaa...

Suami : alaa...awak ni complain je. Mak saya dulu boleh jaga kami 9 beradik..Elok je..tak pernah dengar pulak mak complain...

Esoknya...si suami mendapati si isteri 'kaku' atas katil...rupanya itulah luahan terakhir si isteri....

*Luangkan sekurang2nya 5 minit utk dengar luahan pasangan kita..Mungkin itu bole jadi luahan terakhir mereka....Ajal maut tak kenal masa, umur, status....bila2 ia bole datang..hargai mereka sebelum terlambat~
 
mode: sy rinduu pd suami sy..huhuk
 


Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Tuesday, 14 February 2012

Sebenarnya kita CANTIK... cantik SEBAB???

♥Allah yang cipta kita. Allah tak mencipta manusia hodoh, tapi Allah menciptakan manusia dengan kecantikan yang berbeza-beza. Cantik itu kan SUBJEKTIF

♥ Bukan pada hidung yang mancung,
♥ Bukan pada kulit yang putih dan gebu,
♥ Bukan juga pada gaya fesyen yang dipakai.
♥ Tapi cantik itu bermula dari hati,
♥ Dan dipancarkan kepada luaran iaitu,

♥ AKHLAK kita, ♥ PERCAKAPAN kita,♥ AURAT kita,♥ PERIBADI kita
♥ bila hati kita BERSIH ♥ jauh dari MAKSIAT ♥ terhindar dari NAFSU

♥ kita sebenarnya akan jadi cantik di sisi Allah Swt...INSYALLAH

Firman Allah SWT. Di dalam Surah At-Tin :
“Sesungguhnya telah ku jadikan manusia itu sebaik-baik kejadian, kemudian kami campak kan ia ke martabat yang paling bawah sekali melainkan mereka yang betul-betul beriman dan beramal soleh (berbuat baik) bagi mereka itu pahala yang tidak terhitung banyaknya.
(At-Tin : 4 dan 5)


Sy cantik :) kwn2 camne?.. hihi
Biarlah orang nak cakap kite ni kurus kaa, gemok kaa, muke byk jerawat kaa, muke cam 2, muke camni yg pntg kte kne ingat kte ni ciptaan sempurna yg terbaik dr Allah s.w.t., toix?

Tp skg sy ngah pregy kalo p mane2 msti org akn tego prot awk kcik, prot kcik, prot kcik..adehhh xlarat nak dengo...kecik2 prot sy yg ngah pregy ni derang ade?..hahah...ttp kiut n comel gitew, kuikui

Sekian, leteran mak buyung menanti hari nk bersalin ni, toink toink
Nk p mlompat2 ketuk ketampi mandikan ank sulung ahkak yg bru 1y4m 2hah
Aiyakkk, bdk kicik 2 kalo masok blik air nti xmo kuo, 2yg xdaye 2(mulelaaa ibu nk bertuko jd HULK)..huhuk
Orite gengs see yaa

Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

Luna Shoppe's GIVEAWAY!

 
How to join Luna Shoppe's Giveaway?
  1. Create an entry Title: Luna Shoppe's Giveaway (Done)
  2. Place the banner and link to lunashoppe.blogspot.com (Done)
  3. Tag 3 active blogger friends (Done) tagged miya, kila ngn suhizam
  4. Copy paste URL of your entry to the comment space below (Done)
  5. Follow Luna Shoppe's blog and LIKE Luna Shoppe's FB Page (Done)
  6. Send your URL before 20th Feb 2012 (Done)
  7. Winners will be randomly selected. Good luck!   
(TQ hehe)

    Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

    BLOGLIST PUTERI KASIH

     

    Photobucket

     Jom jd sahabat puteri kasih ni :)
    Caranya mudah je:

    1) Buat entri bertajuk BLOGLIST PUTERI KASIH
    2) Letakkan banner yang diatas tu dan tulis ayat di bawah ini

    SAYA NAK MENJADI SAHABAT PUTERI KASIH

    3) Siap. Tinggalkan link entri di kotak komen di bawah ini :)
    Mudah je kan.

    Faedah join bloglist Puteri Kasih

    1) Dapat menjadi sahabat  kepada seorang tuan puteri yang sweet. hehehe
    2) Hari-hari puteri akan singgah ke blog korang.
    3) Puteri akan selitkan blog korang di entri-entri yang puteri publish (bergilir yer)
    4) Puteri akan ping entri korang yang best-best ke dalam fanpage puterikasih.com (kalau rajin, silalah like Fanpage PUTERIKASIH.COM)

    Tarikh tutup : 21/2/2012

    Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .

    Photogenic Picture Contest!!!

     
    Jom join kontest ni....hadiah mmg meletoppp :)
    Haaa...ni salah satu benda wajib yang korang mesti ada kalau nak join contest ni! Banner kontest :)

    Ni senarai hadiah, bg korang sume tgkk jgk

    Pemenang 1 :  Perfume Escada @ Perfume Hugo Boss Soul
    Wang Tunai RM 100
    kalau pemenang 1 perempuan ni la hadiah dia...

    kalau pemenang dia lelaki ni hadiah dia...

    rm100!!!!!!!!!!!


    Pemenang 2 : 2 Helai Shawl @ Jam Nike
    Wang Tunai RM50
    *abaikan wajah comot model itu~my sys*

    shawl untuk pemenang perempuan

    jam nike!!! untuk pemenang lelaki

    wang tunai rm50!


    Pemenang 3 : Wang Tunai RM50

    Okay...suka x dengan hadiah2 tu?? Haaaa...kalau suka meh la join! Senang je kalo nak join contest ni. Korang cuma perlu................:
    1) Buat entry tentang contest ni (WAJIB tempekkan skali banner atas tu) (copy paste je entry ni senang) (OK I'M DONE)
    2) Follow BLOG aku ni bagitau kat chatbox tau korang dah follow :)) (OK I'M DONE)
    3) LIKE FanPage Penaja-Penaja Kita (WAJIB)
    4) Paling penting letakkan gambar korang yang paling photogenic. Pastikan satu je tau. Lebih2 x kira...so mesti pilih baik2 punye! Aku akan upload pic korang tu dalam FanPage aku then korang boleh la minta sesapa member korang LIKE. Walaupun mcm tu pemenang tak dikira atas dasar LIKE semata2. Hanya untuk show kat korang yang korang ade join...Juri lebih ADIL! (OK I'M DONE)
     Gambar mydoter bolehkan?..hihi..sbb mmg muka dia photogenic (macam ibu die jugaklaa masa kecik2 dulu) hehe
    5) Komen entry ni dan letakkan link blog korang kat dalam komen (OK I'M DONE)
    6) Tag sekurang-kurangnya 3 orang! Lebih xpe jangan kurang okay :) Pastikan dia orang tahu tag anda itu.... (OK I'M DONE)
    Itu aje...enjoy!!! 
    Contest bermula : 25 Januari 2012, Contest tamat : 25 April 2012


    Da Baca ? Sila Like , Donate N Komen Kalau Sudi .